Από τις απλήρωτες Συντάξεις, το μέρισμα του ανύπαρκτου υπερπλεονάσματος

Snapshot From The Market In Athens On The Day The New VAT Is Applied To Products, On July 20, 2015 / Στιγμιότυπο από την αγορά στην Αθήνα την ημέρα που ισχύει ο καινούριος συντελεστής ΦΠΑ, στις 20 Ιουλίου, 2015

Μια μέρα μετά την πανηγυρική εξαγγελία μοιρασιάς του υπερπλεονάσματος, έρχεται η ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών για την εκτέλεση του Προϋπολογισμού το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2017. Σύμφωνα με αυτήν, η υστέρηση εσόδων έναντι του στόχου από 2,4 δις το εννεάμηνο υπερβαίνει τα 2,8 δις το δεκάμηνο, εξέλιξη που είχαμε προβλέψει στην  προηγούμενη ανακοίνωση μας. Συγχρόνως  περικόπτονται και οι δαπάνες των Δημοσίων Επενδύσεων κατά 1,1 δις καθώς και οι λοιπές δαπάνες του Δημοσίου μέσω ανεξόφλητων υποχρεώσεων κατά 1,8 δις.

Έτσι ο Κρατικός Προϋπολογισμός εμφανίζεται δήθεν  ισοσκελισμένος. Συγχρόνως άλλες ανεξόφλητες και μη εμφανιζόμενες δαπάνες, δεν παρουσιάζονται ακόμη και θα προστεθούν στο συνεχώς αυξανόμενο ποσό που πλησιάζει τα 4 δις, παρά το γεγονός ότι ένα μέρος  εξοφλείται από το Μηχανισμό στήριξης του ESM. Όταν δεν θα υπάρχει αυτός ο Μηχανισμός τον επόμενο χρόνο, πώς άραγε θα εξοφληθούν;

Το υπερπλεόνασμα φαίνεται να κατασκευάζεται σε επίπεδο Γενικής Κυβέρνησης με τις ίδιες λογιστικές αλχημείες και πρακτικές. Αύξηση ασφαλιστικών εισφορών χωρίς έκδοση συντάξεων, διακοπή για ενάμιση περίπου χρόνο έκδοσης νέων Επικουρικών και Εφάπαξ, που μόνο αυτά ξεπερνούν το 1 δις. Έτσι δημιουργούν πλεόνασμα  εμφανίζοντας  επίτευξη του στόχου 1,75% του ΑΕΠ πρωτογενές πλεόνασμα και επιπλέον 0,75% υπερπλεόνασμα. Με το 1,75% θα πληρωθεί μέρος των τόκων 6 περίπου δις, ενώ το υπόλοιπο από το Πρόγραμμα στήριξης αυξάνοντας το Χρέος. Δηλαδή με εσωτερική στάση πληρωμών και δανεικά από συνταξιούχους και προμηθευτές του δημοσίου, δημιουργείται το μέρισμα  του υπερπλεονάσματος 720 εκατ. που θα δοθεί σε 3,5 εκατ. δικαιούχους και θα μοιράσει ο πονόψυχος πρωθυπουργός. Με την προφανή συνεχώς  αυξανόμενη υστέρηση εσόδων της στάσιμης οικονομίας, με την μεγαλύτερη υπερφορολόγηση μεταπολεμικά στη χώρα μας  και σήμερα στην Ευρωζώνη, έσοδα Γενικής Κυβέρνησης  49,7% του ΑΕΠ έναντι 46,2% αντίστοιχα, από πού θα προέλθει το 2018 το 3,5% του ΑΕΠ πρωτογενές πλεόνασμα περίπου 6 δις για να μεταφερθεί στο εξωτερικό και να πληρωθούν οι τόκοι του δημοσίου χρέους; Αυτές οι δαπάνες πρέπει να προηγηθούν κάθε άλλης πληρωμής.

Αξίζει να αναφερθεί πως εφάπαξ έσοδα περίπου 1 δις το 2017 όπως δικαιώματα παραχώρησης αεροδρομίων, δεν θα επαναληφθούν το 2018. Μπορούν τα εκτεταμένα ψεύδη και η εσωτερική στάση πληρωμών των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, με την ανεξήγητη συνενοχή και σιωπή των Εταίρων δανειστών μας να λύσουν το πρόβλημα της ρημαγμένης οικονομίας;

Διερωτάται όμως κανείς: Όταν ορθώς τα Κόμματα της αντιπολίτευσης καταγγέλουν το μέρισμα των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, σαν αποτέλεσμα εξαπάτησης και φορολογικού στραγγαλισμού, ποια σύνδρομα και φοβίες  τους σύρουν να το ψηφίσουν;